divendres, 12 de gener del 2018

Ulldevellut






Era una nena que es deia Hermínia, que als dotze anys volia ser pastora, però la seva família era molt pobra, tots eren pagesos.
En aquella època, les noies havien de cosir i estar ajudant les mares a fer el menjar, si eres filla de família rica t'ensenyaven francès i piano; als nois els reservaven els estudis i dins dels oficis humils, el de pastor.
I ho va aconseguir, va ser pastora.
Un dia el pare de l'Hermínia, va veure uns ases atacats per un ós.
L'Hermínia va marxar muntanya amunt amb el ramat, no tenia por.
Quan va pujar a la muntanya, va trobar l'ós que atacava als ases, el va amagar i se'l va emportar a casa seva.

Quan el pare i l'Hermínia van pujar a la muntanya amb el ramat, uns homes van entrar a casa seva i es va endur l'ós al circ, i després a un lloc que semblava una granja amb gallines...



Francesc Delgado
  • Per pensar per comentar:
  • Tens aguna àvia que t'expliqui coses de temps passats?
  • Saps com es vivi fa cent anys?
  • Què haguessis fet tu si fossis l'Hermínia?

11 comentaris:

  1. M'està agradant i aixó que al principi no el volia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Tanit.
      M'alegra que t'agradi. És una història tranquil.la, però també hi ha intriga.
      Fins aviat

      Elimina
  2. Bon dia.
    Jo,personalment crec que l'Hermínia és una mica capgrossa perquè fins que no te el que vol no para de demanar-ho

    ResponElimina
  3. Bona tarda Tanit.
    Sí que és una mica tossuda l'Hermínia, però de vegades la tossuderia és una bona qualitat, no creus?
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé jo si es veritat lo de tossut, perqué amb els meus pares no funciona gaire.

      Elimina
    2. Bona resposta Laia. M'ha fet riure una mica. Però jo pensava més aviat amb ser tossut amb un mateix, amb intentar fins al final les coses que et proposes.
      Bona nit.

      Elimina
  4. Me l'he acabat en un cap de setmana.És trist i a la vegada emocionant.
    El recomano molt!!

    ResponElimina
  5. M'ha encantat aquesta frase:QUI TÉ SALUT I LLIBERTAT ÉS RIC I NO HO SAP.És preciosa,i tens tota la raó Tanit jo també el recomano molt!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Tanit i Julia.
      A mi m'agraden aquests llibres que tenen barreges de sentiments. A vosaltres també?
      I també m'agrada molt que t'hagis fixat en una frase.
      Una abraçada a les dues

      Elimina
  6. El principi del llibre es una mica lios,però després de la pagina 20 ja
    s´enten.Cada dia m´agrada mes aquest llibre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eric.
      A tu t'agradaria ser pastor?
      Quins avantatges i desavantatges hi trobes?
      Fins ara.

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.